PKP Energetyka chce być firmą konkurencyjną, cenioną i szanowaną za profesjonalizm, niezawodność, odpowiedzialność i stabilność – spółka zgodnie z wiodącymi trendami zarządzania wprowadza zarządzanie przez wartości – informuje spółka w komunikacie.
PKP Energetyka S.A. od 2011 roku wprowadza nową misję, wizję i wartości. Dzięki nim spółka zachowa swoją tożsamość mimo ciągłych zmian zachodzących na rynkach. Są one jak kod genetyczny – decydować będą o zachowaniu, wewnętrznych uwarunkowaniach i wizerunku przedsiębiorstwa.
Misja odnosi się do teraźniejszości, mówi o tym kim jesteśmy, czym się zajmujemy, jakie są nasze priorytety. Misją PKP Energetyka jest zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa poprzez oferowanie im optymalnych produktów energetycznych oraz zapewnienie stałego rozwoju firmy i wzrostu jej wartości dla akcjonariuszy.
Wizja mówi o tym do czego dążymy, kim chcemy być w przyszłości. PKP Energetyka S.A. chce być najbardziej wiarygodnym partnerem dla wszystkich swoich interesariuszy w każdej sferze swej działalności.
Wartości firmy to cechy, które decydują o jej wizerunku i przekładają się na podejmowane działania. Wartościami PKP Energetyka S.A. są: profesjonalizm, niezawodność, odpowiedzialność i stabilność. Profesjonalizm to gwarancja przyjaznego kontaktu, niezbędna wiedza i doświadczenie, wysokiej klasy sprzęt techniczny czy też elastyczna oferta odpowiadająca oczekiwaniom klientów. Niezawodność z kolei to wysoka jakość potwierdzona przez Zintegrowane Systemy Zarządzania, terminowe wykonywanie usług, niezbędne inwestycje w infrastrukturę. Odpowiedzialność to przede wszystkim przejrzyste zasady współpracy z klientami i kontrahentami, zarządzanie ryzykiem, terminowa regulacja zobowiązań a także dbałość o odpowiednie relacje. Stabilność to wspieranie rozwoju klientów, na zasadzie budowania wspólnego sukcesu.
– Misja, wizja i wartości są elementem kultury korporacyjnej firmy i mają długoterminowy charakter – mówi Tadeusz Skobel, Prezes Zarządu PKP Energetyka S.A. – Ich określenie to wynik dialogu między zarządem firmy, pracownikami, klientami i kontrahentami – dodaje.